Versek, fotók, művészetek, süni, természet.

"akkor lesz itt szép világ, ha égig ér a szarkaláb, és az úton sündisznócska, riszálja a popsiját"

Budai hegység - Solymár

Budaliget - Solymár SHELL kút - Vízesés - Rózsika forrás - Szarka vár - Solymár Shell kút

Az Úr 2012. évének Mindszent havának [Október] 13-ik napja vagyon. Kicsiny csapatunk egy kellemes sétát abszolvált az égről vígan letekintő, kellemes őszi hangulatot varázsló, fénylő napkorong csábítására. 09,00-ás találkozó, írány Hűvösvölgy, onnan pedig Budaliget, Honfoglalás utcai busz mh.

10,00-kor lepattanunk a régi kék buszról- sokkal jobban nézz ki, mint elvetemült kék szinű, új társai - Az uttesten átlépve, máris a ésTourist sign Mcrossed.svgMária ut közös jelzésen haladunk, gyönyörű házak közt, egy meredek lejtős úton. Hatalmas villa, gyönyörű, ezer színben pompázó kertjének kerítése mellett sétálunk be az erdőbe. Meglepő módon a zöld összes szinárnyalata ölel körül bennünket, az ősz sárguló színei csak itt-ott mutatóban. Az erdő mélyén, pár száz méterre a Kökörcsin utcai SHELL kuttól, takaros házak. és Tourist sign Mcrossed.svg Mária ut jelet követve a 600 méteres távot [Honfoglalás utca - Kökörcsin utca SHELL kut], 30 perc alatt sétáltuk le, a paprikás patak csipetnyi hídján is átkelve. Jól megérdemelt kávézással szakítottuk meg az utat.

A benzinkuttal szemben lévő tábla, a buszmegállóból nézve, évek óta rossz írányban mutatja a Rózsika forrást! - vajh, nem zavarja az ott élőket? 10,40-kor elindulunk a és Tourist sign Mcrossed.svg Mária ut jelet követve a 3,0 km-re lévő Szarka vár felé. Hagulatos erdő fogadja lépteinket, a lombok üde zöldjén, kacéran süt át a napfény. Az idő kellemes, a Hölgykoszorúm tagjai, szokásukhoz híven gyönyörűek. Alsó-Jegenye völgy turista útján, apró fahídak szelik át a kanyargós Paprikás patakot, mely halk csobogással oson tova, sietős utján. Madárdaltól hangos erdő, andalító békéjét, halk zugás, csobogó vízesés teszi varázslatossá. Lesétálunk megcsodálni a mintegy 6-7 méter magasból lezuduló víz örömködését. Alant kis medencében gyülik a csobogó víz,majd sebesen iramodik tovább. Furcsa mészkő alapú sziklák tünnek fel, mint őrt álló strázsák, vigyázzák az alant sebesen eliramló Papriká-patakot. Újabb kis hidon átkelve a Napsugár gyermekek, 2009. 11.04-én ültetett mézgás égerfák fiatal törzseit csodálhatjuk meg. Hangos gyermekzsivaj, s az előbukkanó tisztáson, az erdei asztalok, padok mellett jóizüen falatoznak, a babakocsis aprónépeket tológató felnőtt egyedek, köröttük kisméretű porba pokizók virgonckodnak. Tele erővel, lendülettel, a késő őszi napsütés kellemes melegével. Jó elnézni a sokaságot. Pár lépés , s máris a Rózsika forrás előtt álunk, melyet az  Újpesti természetjárok foglalták. 2002-ben a Patrona Solymaris állította helyre, jelenlegi formájában. Víze nem iható.

A patak mentén tovább haladva rövidesen tágas tér tárul a szemünk elé, Milleniumi rét a sziklába vésett tanúság szerint (2000.10.23.). Tüzrako hely, kopjafa, terület a szaladgálásra. Itt is nagyobb babakocsis társaságok, pihennek, etetnek, vigadnak, a déli verőfényben.

A jelzetlen uton megyünk tovább a Paprikás patak mentén, a Szarka várig. Nyár eleje óta történt némi változás, a és Tourist sign Mcrossed.svg Mária ut jeleket hatalmas sorompó zárja el. Érthető, a várba felvezető út elég rossz állapotban leledzik, mély barázdák, kopások, keréknyomok szabdalták. Lesz munka a rendbehozatalával. A Szarka vár öreg tornyából csodálatos kilátás nyillik a környékre. A várban lévő felújítás alatt álló kút madárfejes figurái gombnyomásra vízet adnak. Ihatóságát nem jelzi felírat. Némi harapnivaló elfogyasztása, frissitők elkortyolása után kicsiny csapatunk úgy döntött a már megismert útvonalon visszasétál a Kökörcsin utcai SHELL kútig, hisz az idő csodálatos; olyan mint széplány az első édes randin. A táj lenyügöző, az út kellemetes, a friss erdei levegő kell a tűdőnek, mint falat kenyér az embernek. A túra össz távja 6,6 km volt, babakocsival is járható.

Felvételek Canon PowerShot A 550 géppel készültek, s az alábbi linken tekinthető meg:

Kattints ide

KÍVÁNOK MINDENKINEK KELLEMES TURA IDŐT!

Solymár vá. – Szarka vár – Rózsika forrás – Vízesés – Kökörcsin utca – Solymár vá.

Fotó: Kiss Antal / Solymár - Rózsika forrás

Az Úr 2012. év Mindszent [Május] havának 26-ik napja vagyon. Kellemesen napos idő. Kiskutya és aprónál nagyobb, ám még nem nagyméretű gyermek lábainak tesztelése kirándulás formájában. A közeli Solymár úti célunk. Szombat lévén az Újpest városkapu vá. jegypénztára természetesen zárva. 09,36 érkezik a nyugatiból a piros IC vonat telve. Állóhely még akad, az emeltrésznél a vezető fülke mögött, csipetnyi négylábú barátunk lecövekel, hangot nem ad. Tán megilletődött ennyi emberi láb közt? A kalauz úr fiatal, ügyesen abszolválja az akadályokat, pedig nem egyszerű az élete. Egy-egy megállónál az ajtóhoz jutnia, vissza a jegyváltó személyhez, hm… kell türelem és tolerancia. Solymár vá. 09,52 leszállunk. Elindulunk a Solymári Szarka vár irányába, mely 10 percre van az állomástól. A ragyogóan kék égen a fehér felhők előtt sas köröz zsákmányra lesve. Csipetnyi emelkedő, s máris a vár faszerkezetű kapujánál állunk. Középkori vármaradványok, ajtó és ablakkeretek idézik a múltat. A faszerkezetű toronyból gyönyörű a kilátás a környékre. A várfal melletti pódiumon jól esik a falatozás.

11,00-kor nekivágtunk a nagy kalandnak Rózsika forrás – Vízesés – Kökörcsin utcai SHELL kút. Jelzetlen erdészeti utón indulunk a Rózsika forrás felé. A földúton hatalmas fák árnyékában a csörgedező paprikás patak dallamos csobogása kíséri utunkat. Félórás séta után elérkezünk egy gyönyörű tisztásra, hol tűzrakó helyek mellett már finom étkek sülnek nyárson. A kisember felfedez a csicsergő patak felett egy hatalmas ágat, melyen jól esik a hinta-palinta, a patak feletti törzseken a jövés-menés. Kis időre leragadtunk. Innen alig 20 perc jelen a Rózsika forrás, melynek vize sajnos nem iható a kihelyezett tábla tanúsága szerint. Utunkat hatalmas sziklák kísérik, melyek morzsalékos szerkezetén máris gyerekhadak mozgolódnak. Feltűnik a mintegy 6 m magasból lezúduló vízesés, elbűvölő látvány a déli verőfényben a vízcseppek játéka, az íves szivárvány a kövek közt a benyúló fák árnyékában.12,50-re a kökörcsin utcai SHELL kútnál vagyunk, és finom kávékat szürcsölgetünk. Szomorúan konstatálom, hogy az egy évvel ezelőtti túránkhoz hasonlóan, a főúton egy irányjelző tábla teljesen tévesen mutat a Rózsika forrás irányába. Az aprónép és a kutyus közös döntése alapján visszafelé is megtesszük az utat. A vízesés, a forrás, a sziklák, a rét kiapadhatatlan forrása az új és új felfedezni valóknak. 14,50-re érünk vissza a Solymári vasútállomásra. Hétvégén minden óra 06 perckor van piros IC vonat a Budapest-Nyugati irányába, jegyek a vonaton válthatóak.

Egy kellemes napsütéses időben aprónép és még apróbb kutyus lábainak bejáratása eredményesen lezajlott.

A fotók Canon PowerShot A550 készültek:

Kattints ide

KÍVÁNOK MINDENKINEK KELLEMES TURA IDŐT!

Solymár kökörcsin utca - Vízesés - Rózsika - forrás - Szarka vár - Solymár vá.

Fotó: Kiss Antal / Rózsika - forrás

2011-11-11-én, úgy adodótt, kedves kolleginával, egy remek kiállítást [Sprok Antal szobrász], egy gyönyörű, hangulatos vízesést a hozzátartozó Rózsika-forrással, tekintettük meg. Az idő kellemetes, +7 fok körüli, az erdő hangulatós, az ősz színei varázslatosak. Sprok Antal kiállításról bővebben:

KULTÚRKÚRIA

Solymár, Kökörcsin utcai buszmegállóban [SHELL benzinkut] kezdjük utunkat. A benzinkuttól jobbra indulva, a és a Tourist sign Mcrossed.svg Mária út jelzésen, a középső-jegenye völgynek vesszük az írányt. Egy hangulatos patakocska, apró hídján átjutva, kerítéssel elzárt világ mellett haladunk. Az erdő csendjét széncinkék csacsogása veri fel, miközben az ezerszinű avart tapossa lábunk. Váratlanul egy elágazás, házak sora bukkan elő. Balra a Tourist sign Mcrossed.svg Mária út és a kék +a 388 m magas kálvária domd írányába kalauzol.A jobbra vezető jelzést választva egy tekintélyes emelkedőnek vágunk neki, mely a kakuk hegy oldalán kaluzol. A táj gyönyörű, madarak szüntelen csacsogása, vastag avarszőnyeg tompitja lépteinket. Az hangulatos hegyoldalon 60 perc alatt felsétáltunk az országútig, mely Solymári Anna kápolnához vezet [2 km]. Csipetnyi tisztáson jóizűt falatozva, 25 perc alatt visszasétáltunk, a kökörcsin utcai SHELL bentinkúthoz. A jelzés, és a Tourist sign Mcrossed.svg Mária út jelzésen, az Alsó jegenye völgy írányába indultunk.

Fotó: Kiss Antal / Vízesés a paprikás patakon

Utúnk során találkoztunk a paprikás patak, mintegy 6-8 m magasból alázudúló vízesésével. Folyamatosan felmerül a kérdés, ki állapítja meg ezen táblára helyezett időket??? Azt vélelmezem, hogy a klasszikusan alkalmazott: gyalogtúrák átlagos menetideje 4 km/ó átlagsebességgel és 10 méterenkénti szintemelkedésnél 1 perc hozzáadásával számolja ki valamely embertársunk. Azért a valóságban ez nem mindig van így, hisz megállunk gyönyörködni a természet csodáiban, az oldalunkon lépkedő szépasszonyban, szép leányban, s az idő máris négyzetesen nővekszik! Kellemesen sétálva, nézelődve, meg-megállva 30 perc alatt tettük meg a 15 perces utat. 2012_03_17_solymar_szarka_var_torony_280.jpg

Fotó: Kiss Antal / Solymár - Szarkavár torony

2012-03-17-én csipetnyi csapatunk újjólag a Rózsika - forrás felé írányitotta lépteit, megtoldva jó 2 km-el, hogy a Szarkavár megtekintése tetőzze a kellemes napot. A paprikás patak kellemetes, halk csörgedezéssel folydogál, az erdő csendjét madárcsicsergés, néhol gyermekzsívaj veri fel. Ami elszomrító, hogy embernek nevezett idióták megbontották a védőkorlátot egy helyen. Könnyen lezughat bárki a magasból, az alant csordogáló patakba. , Tourist sign Mcrossed.svg Mária út jelzésen haladtunk kényelmesen. A Rózsika forrás után egy nagy rét található. Aki röviditeni akar elvileg a jelzetlen baloldali csapáson közelitheti meg a várat. Mi haladtunk jelzésen, s rögtön egy emelkedővel inditottunk, mely kitartott a hegy tetőig (216 m ). Gyönyörű a kilátás a környékre. Szekérúton, haladva kis idő után előtünt a Szarkavár tornya. Nem meggyorsítva lépteinket haladtunk tovább , Tourist sign Mcrossed.svg Mária út jelzésen. Maga a vár egyszerű, helyreállítása folyamatos, gyönyörű kilátással a környékre. A bámészkodás után mintegy 10 perc alatt lesétáltunk a Solymári vasútállomásra. Minden óra 07 perckor van vonat a Nyugati pu. írányába.

Link a képekhez: kattints ide

Oldal: Budai hegység - Solymár Rozsika-forrás
Versek, fotók, művészetek, süni, természet. - © 2008 - 2024 - antalkiss.hupont.hu

A HuPont.hu egyszerűvé teszi a weblapkészítés minden lépését! Itt lehetséges a weblapkészítés!