Versek, fotók, művészetek, süni, természet.

"akkor lesz itt szép világ, ha égig ér a szarkaláb, és az úton sündisznócska, riszálja a popsiját"

Pilis - Visegrád

Pilisszentlászló - Hegytető -  Pap rét - Páloczki rét - Vízverés nyereg & Móli emlékkő - Móli pihenő - Visegrádi kapu - Fekete hegyi rétek - Nagy Villám bob pálya -  Visegrád há. mh.

Az Úrnak 2011. esztendeje, Szent András [November] havának, 05-ik napja vagyon. Kellemes, őszies idő, szinte az októberi vénasszonyok nyarát idéz. Életem párjával kirándulni indulunk, Szentendrén talizunk egy kedves fiatalasszonnyal, ki szintén lábacskái hosszú távú mozgatására készül. Bp., Újpest Városkapu vá. XIII. ker. pénztáránál ismerős, fiatal szőke leány fogad. Szokás szerint nem ad jegyet Szentendre - Pilisszentlászló viszonylatra. Egyedi okfejtése alapján, valamely visszatérő utasok gonoszsága, minősíthetetlen viselkedése miatt megtiltották. Kételkedéssel fogadom, de mit tehetek, Ő adja ki a jegyeket. Megváltom Szentendréig, lesétálunk a 7-es kocsiálláshoz. Géperejű sárga szinű Volán járat bent, felszállunk, alig vagyunk páran. 08,25 Szentendrén vagyunk, irány a konténer jegyet veszünk Pilisszentlászlóra, itt kiderül, hogy hiába szombat, munkanapos menetrend van érvényben. Simán azt jelenti, minden Volán busz félórás eltolódással közlekedik. Nosza, hívjuk kolleginát, érkezzen csipetnyivel korábban. Telcsi kézbe, hívjuk az első M. betűs, kedves asszonykát. Álmos, fáradt hang jelentkezik. Vidoran közlöm véle, hogy 3 perc alatt Szentendrén kéne lennie! Kicsit ledöbben, nem nagyon, megszokta, szétszórt vagyok; látom magam előtt, amint mosolyogva közli, némi nehézségbe ütközik ezen kívánság. Kedvesen felhomályosít, hogy jelenleg nem Ö az kire várok, de az M. betű stimmel. Így jár a vak hangya, mikor nem teszi fel a szemüveget. Jót dumcsiztunk, bár valószinüleg a pokolba kívánt, - teljes joggal! Befutot, kedves kollegina és így már hármasban vártuk a 09,30-as buszt.

Fotó: Kiss Antal / Gesztenyés vendéglő [Pilisszentlászló]

10,05 felérkeztünk, írány a Gesztenyés vendégő, índulás előtt egy forró capuccinó, kell a gyomornak. Megszokott fiatal ember a pult mögött. Egy asztalnál, pár fős rohamcsapat, erősen leamortizált állapotban. Vélelmezhetően roham tempoban vették magukhoz, a frissitő italok erősebb fajtáját, melyet az üvegekben lévő, habzó itallal kisértek le. Egyikük erősen bizonytalan lábakon, széles terpeszben, két kezével gesztikulálva, nyomatékosítva mondandóját, előadást tart; melynek se füle, se farka, de határozottan erős hangja betölti a teret. Senki nem reagál mondandójára; - megszokhatták! Talán Ő a megmondó ember?- ki tudja? Mi nem.

A kis kápolnát elhagyva, pár lépés után írányjelző táblák, melyek nyílai itt még helyesen mutatnak minden irányt. Honvéd és Kossuth utca találkozásánál kicsit felemásra sikeredett festések, melyek meglehetősen zavaróak. Pap rét írányába ez jó, a leszúrt oszlopon.  Mellette a betonon , [unios] jelzés, melynek fő hibája, hogy nincs nyíl az egyik végén, mely a Honvéd utca felé kellene mutasson. Érdekes módon, ki a Honvéd utcán indul a jelzés felé, az első kereszt utcánál már helyesen felfestett jelet lel.

Fotó: Kiss Antal

jelen megindulva, a hangulatos Kossuth utcán sétáltunk fel, miközben láttunk egy csodálatos épületett, melynek kerítése a fonott kosarakra jellemző anyagból készült. Egy szép porta előtt, hatalmas cserépben; széles levelű, termetes méretű kaktusz vonza a tekintetett. Az utca végén a betonút jobbra kunkorodik a bicajosok örömére, írány a Hegy-tető. Mi egyenesen folytatjuk utunkat a  jelzésen; villanyoszlopokkal kisért, leamortizált gidres - gödrös, kőves - kavicsos, bokatörö földúton. A villanyoszlopokon piros bicikli jel. Biztos nem értek hozzá, ez tény! Aki itt biciklizni tud, az egy Hudini, mert kisebb csoda nélkül ez lehetetlen. 10 perc alatt sikerült bokatörés nélkül megúszni ezt a szakaszt. S most itt áll előttünk az ősz színes világát magára öltött erdő, széles földúttal, mellyet bokáig érően borit be a lehullott falevél, aranysárga, sárga, rőt vörös, fakó zöld szineivel.

Fotó: Kiss Antal / Pap rét

Gesztenyés nevű vendéglátó egységtől indulva, jelzésen 50 perc alatt sétáltunk el a hegy-tető pihenőig. jelzést választva, felsétáltunk a Pap rétre 70 perc alatt. Következő állomásunk a pár száz méterre lévó Pálóczki rét, melyet a ,  közös jelzésen lehet megközeliteni. Elindulunk a Vízverési réthez az Urasztal oldalán futó keskeny ősvényen. A táj, az erdő gyönyörű, a vastag avar szőnyeg lassítja lépteink, nem szerencsés dolog lezúgni a meredélyen. Néhol lugasszerüen érnek össze a lombok, a kiszélesedő út felett.

Fotó: Kiss Antal /Vízverési rét & Móli emlékkő

70 perc alatt értünk e csendes, rendezett, szép kis réthez, a  jelzésen a Pap réttől. Fokozottan védett természetvédelmi területre jutottunk, gondosan ácsolt fa létrán keresztül lehet a villanypásztoron átjutni. Nem láttuk nyomát állatoknak, de azért biztosan nem ok nélküli a kerítés. A túloldalon, szintén egy jól ácsolt létrán jutottunk ki.

2011_11_05_pilisszetlaszlo_-_nagyvillam_-_moli_pihenoi_kilatas_166.jpg

Fotó: Kiss Antal / Móli pihenői kitekintés

A Bölényes oldalán felkapaszkodva, jutottunk el a Móli pihenőhőz. Egy pad, melyről csodálatos kilátás nyillik a környékre. A Móli emlékkő és a Móli pihenő közti út megtétele 45 percet vett igénybe, fokozatos emelkedőn. Innen elég húzós lejtön lehet lejutni a Visegrádi kapúhoz. A pár száz méterre lévő Borjőfő kilátó, a  elhagyásával, egyenesen a pár méterre lévő közelíthető meg. Fokozott figyelmet igényel, mivel nem védi semmi a csupasz sziklafalat. Ezt most kihagytuk, mert nem volt elég tiszta az idő. Utunkat továbbra is a jelzés mentén folytattuk. A Sós hegyet elhagyva, becsatlakozott a jelzés és együtt futottak a Fekete-hegy oldalán. 90 perc alatt jutottunk le a Móli pihenőtől a Nagy Villám parkolóig. A bob pályán nagy élet zajlott.

Fotó: Kiss Antal/ A Visegrádi fellegvár lenyúgvó nap fényében

A parlolótól a jelzést követve, meglehetősen felgyorsított tempóval, 45 perc alatt értük el a Visegrád há. Volánbusz mh.-et. Összességében a 15 km-es túrát, szép időben, kellemes erdők, rétek átszelésével 6 óra 30 perc alatt tettük meg, a közbeiktatót pihenökkel. Az őszi erdő, táj csodálatos, kellemes színeivel, divatdiktátorok nyerhetnek ötleteket a legújabb trendi írányába. Ki teheti tegyen egy sétát.

A fotók Cannon Power Shot A550 tipusú géppel készültek.

A kirándulás fotói az alábbi linken érhetőek el.

KÍVÁNOK MINDENKINEK KELLEMES TÚRÁT!

Oldal: Pilis - Pilisszentlászló & Visegrád
Versek, fotók, művészetek, süni, természet. - © 2008 - 2024 - antalkiss.hupont.hu

A HuPont.hu egyszerűvé teszi a weblapkészítés minden lépését! Itt lehetséges a weblapkészítés!